Konkurs pn. Gazetka szkolna - pierwsze kroki w dziennikarstwie

Opublikowano: 2016-03-13 19:21

Zadania konkursu Gazetka szkolna – pierwsze kroki w dziennikarstwie:

  1. Przeprowadzenie analizy (kierunek w jakim ewoluowała) gazetki szkolnej na przestrzeni lat. Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac pisemnych/plastycznych przesłanych do jury konkursu.
  2. Przygotowanie recenzji/opinii pod kątem merytorycznym i graficznym nt. wybranych pism prenumerowanych przez szkołę. Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac pisemnych przesłanych do jury konkursu.
  3. Zorganizowanie konkursu na przygotowanie artykułu nt. Rola mediów we współczesnym świecie, z uwzględnieniem mediów społecznościowych, blogów… Ocena jury na podstawie sprawozdania, wyników konkursu, prac pisemnych przesłanych do jury konkursu.
  4. Blaski i cienie zawodu dziennikarza. Zorganizowanie spotkania z lokalnym dziennikarzem. Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac pisemnych/ plastycznych, filmików przesłanych do jury konkursu.
  5. Zorganizowanie konkursu dot. sław dziennikarstwa. Zakres konkursu powinien być przedstawiony odpowiednio wcześniej. Ocena jury na podstawie sprawozdania, wyników konkursu, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  6. Przeprowadzenie wywiadu z wybraną osobą na ważny społecznie /politycznie /kulturalnie… temat. Ocena jury na podstawie sprawozdania, nagrania, prac pisemnych przesłanych do jury konkursu.
  7. Przygotowanie pracy w formie eseju, fotoreportażu lub filmu… na dowolny temat dotyczący regionu. Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac pisemnych /plastycznych, zdjęć filmików przesłanych do jury konkursu.
  8. Forum młodych dziennikarzy. Debata na tematy dotyczący spraw uczniów. Ocena jury na podstawie sprawozdania, filmików przesłanych do jury konkursu.
  9. Zgłoszenie swoich przedstawicieli do udziału w kursie Opiekun gazetki szkolnej – przewodnikiem po dziennikarstwie, który w okresie od 30.03.2016 r. do 18.09.2016 r. przeprowadzi w formule e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie. (zadanie obowiązkowe)
  • Prace konkursowe zwieńczą zbiorcze informacje szkół o przebiegu prac konkursowych i uzyskanych efektach. Informację (na wzorze dostarczonym przez jury), opracowują wspólnie dyrektorzy szkół, nauczyciele, rady pedagogiczne, komitety rodzicielskie oraz uczniowie.
  • Jury zachęca szkoły do dokumentowania wykonanych w ramach konkursu prac w materiałach fotograficznych, opracowaniach uczniowskich tekstowych, w tym zarejestrowanych elektronicznie, nagraniach filmowych na DVD lub CD etc.
  • Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu, wraz z informacją o innych przedsięwzięciach podjętych przez szkołę i przedszkole należy przesyłać do jury przez stronę http://konkursy.spe.edu.pl sukcesywnie do dnia 15 grudnia 2016 r.
  • Adres jury konkursu Gazetka szkolna – pierwsze kroki w dziennikarstwie Al. Jerozolimskie 151, lokal 2222, 02-326 Warszawa, e-mail: sekretariat@gazetkaszkolna.com
  • Zgłoszenia szkół do konkursu należy przesyłać wraz ze zgłoszeniem udziału w kursie w terminie do 15 marca 2016 r. na formularzu, który zamieszczony jest na stronie www.gazetkaszkolna.com

Z poważaniem,Dyrektor Studium Prawa Europejskiego Monika Jeruzalska

FORMULARZ ZGŁOSZENIA