KONKURS „CZAR LICZB W BUDOWNICTWIE”

Opublikowano: 2017-01-10 06:27
 

 

 

 

KONKURS

 

„CZAR LICZB W BUDOWNICTWIE”

 

 

 

§ 1 Informacje ogólne

 

Konkurs organizowany jest przez nauczycieli matematyki Zespołu Szkół Budowlanych pod patronatem Stowarzyszenia Azymut+.

 

Celem konkursu jest:

  • powiązanie teorii z praktyką,
  • powiązanie matematyki z budownictwem - zastosowanie matematyki przestrzennej i płaskiej w otoczeniu,
  • kreatywne odnajdywanie ładu matematycznego w budynku,
  • umiejętność przekazania zdobytych informacji w atrakcyjny graficznie sposób.

 

§ 2 Prace konkursowe

 

Jakie obiekty mogą być zaprezentowane w pracy konkursowej?

  • pałacyki, zabytkowe budynki mieszkalne lub usługowe, kapliczki, mosty, wiadukty, obiekty wojskowe (np. schrony), itp.

Jakie informacje matematyczne powinny zawierać prace konkursowe?

  • plan obiektu,
  • rodzaj brył oraz figur geometrycznych w danym obiekcie,
  • kubaturę, zajmowaną powierzchnię, stosunek otworów okiennych i drzwiowych do powierzchni ścian osłonowych, powierzchnię dachu, itp.

Sposób prezentacji

  • plakat formatu A0 zawierający: zdjęcia obiektu, mapę położenia obiektu, informacje o obiekcie (np. okres powstania, styl budownictwa, elementy architektoniczne obiektu oraz jego historię), obliczone wartości matematyczne.
  • przedstawienie na forum klasy / szkoły wybranego obiektu budowlanego.

 

§ 3 Uczestnicy konkursu

 

Do konkursu mogą przystąpić uczniowie klas I – III Technikum oraz Zasadniczej Szkoły Zawodowej.

 

Projekt mogą wykonać grupy max 3-osobowe.

 

§ 4 Terminarz

 

Prace należy oddać do 15 lutego 2017 roku.

 

 

§ 5 Ocena prac konkursowych

 

Kapituła konkursowa w składzie:

  • nauczyciele matematyki,
  • przedstawiciel każdej z klas biorących udział w konkursie.

 

Prezentacja prac społeczności uczniowskiej w pierwszym tygodniu po feriach zimowych (hol na I piętrze).

 

Prace zostaną ocenione na podstawie następujących kryteriów:

  • wybór obiektu,
  • wykonane obliczenia,
  • wykorzystane materiały,
  • sposób prezentacji,
  • kreatywność,
  • pracochłonność,
  • innowacyjność,
  • estetyka.

 

§ 6 Nagrody

 

Każdy zespół, biorący udział w konkursie, zostanie nagrodzony oraz otrzyma pamiątkowe dyplomy.

 

Prace, które zajmą miejsca I-III oraz wyróżnienia, oprócz nagród rzeczowych otrzymają oceny cząstkowe z matematyki zgodnie z PZO.

 

 

§ 7 Postanowienia końcowe

 

Dodatkowych informacji na temat konkursu udzielają nauczyciele matematyki.