KONKURS „CZAR LICZB W BUDOWNICTWIE”
|
|
||
KONKURS
„CZAR LICZB W BUDOWNICTWIE”
|
§ 1 Informacje ogólne
Konkurs organizowany jest przez nauczycieli matematyki Zespołu Szkół Budowlanych pod patronatem Stowarzyszenia Azymut+.
Celem konkursu jest:
- powiązanie teorii z praktyką,
- powiązanie matematyki z budownictwem - zastosowanie matematyki przestrzennej i płaskiej w otoczeniu,
- kreatywne odnajdywanie ładu matematycznego w budynku,
- umiejętność przekazania zdobytych informacji w atrakcyjny graficznie sposób.
§ 2 Prace konkursowe
Jakie obiekty mogą być zaprezentowane w pracy konkursowej?
- pałacyki, zabytkowe budynki mieszkalne lub usługowe, kapliczki, mosty, wiadukty, obiekty wojskowe (np. schrony), itp.
Jakie informacje matematyczne powinny zawierać prace konkursowe?
- plan obiektu,
- rodzaj brył oraz figur geometrycznych w danym obiekcie,
- kubaturę, zajmowaną powierzchnię, stosunek otworów okiennych i drzwiowych do powierzchni ścian osłonowych, powierzchnię dachu, itp.
Sposób prezentacji
- plakat formatu A0 zawierający: zdjęcia obiektu, mapę położenia obiektu, informacje o obiekcie (np. okres powstania, styl budownictwa, elementy architektoniczne obiektu oraz jego historię), obliczone wartości matematyczne.
- przedstawienie na forum klasy / szkoły wybranego obiektu budowlanego.
§ 3 Uczestnicy konkursu
Do konkursu mogą przystąpić uczniowie klas I – III Technikum oraz Zasadniczej Szkoły Zawodowej.
Projekt mogą wykonać grupy max 3-osobowe.
§ 4 Terminarz
Prace należy oddać do 15 lutego 2017 roku.
§ 5 Ocena prac konkursowych
Kapituła konkursowa w składzie:
- nauczyciele matematyki,
- przedstawiciel każdej z klas biorących udział w konkursie.
Prezentacja prac społeczności uczniowskiej w pierwszym tygodniu po feriach zimowych (hol na I piętrze).
Prace zostaną ocenione na podstawie następujących kryteriów:
- wybór obiektu,
- wykonane obliczenia,
- wykorzystane materiały,
- sposób prezentacji,
- kreatywność,
- pracochłonność,
- innowacyjność,
- estetyka.
§ 6 Nagrody
Każdy zespół, biorący udział w konkursie, zostanie nagrodzony oraz otrzyma pamiątkowe dyplomy.
Prace, które zajmą miejsca I-III oraz wyróżnienia, oprócz nagród rzeczowych otrzymają oceny cząstkowe z matematyki zgodnie z PZO.
§ 7 Postanowienia końcowe
Dodatkowych informacji na temat konkursu udzielają nauczyciele matematyki.