Gra ekonomiczna na zajęciach - nauka z przyjemnością

Opublikowano: 2016-02-25 01:22

W grze nie ma kostek, wynik uczestnika zależy w głównej mierze od jego inicjatywy:

  • pomysłów,
  • umiejętności targowania się z innymi uczestnikami
  • oraz gospodarowania posiadanymi zasobami (czasem, pieniędzmi i towarami).

Gracze nie siedzą przy stoliku z planszą, lecz przemieszczają się swobodnie po pomieszczeniu (jarmarku). Gra to symultaniczna rozgrywka.

 

Uczniowie mogą rozwijać swoje kompetencje społeczne, przedsiębiorczość, kreatywność i umiejętności negocjacyjne. Poznają także podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii i finansów. „Chłopska Szkoła Biznesu” pozwala również na integrację grupy szkolnej. Rozgrywka zapewnia ciekawe doświadczenia i interakcje z innymi „chłopskimi przedsiębiorcami”.

 

Kolejne zajęcia podstaw przedsiębiorczości z wykorzystaniem wspomnianej gry ekonomicznej zaplanowano w marcu.