Gra ekonomiczna na zajęciach - nauka z przyjemnością
Opublikowano: 2016-02-25 01:22
W grze nie ma kostek, wynik uczestnika zależy w głównej mierze od jego inicjatywy:
- pomysłów,
- umiejętności targowania się z innymi uczestnikami
- oraz gospodarowania posiadanymi zasobami (czasem, pieniędzmi i towarami).
Gracze nie siedzą przy stoliku z planszą, lecz przemieszczają się swobodnie po pomieszczeniu (jarmarku). Gra to symultaniczna rozgrywka.
Uczniowie mogą rozwijać swoje kompetencje społeczne, przedsiębiorczość, kreatywność i umiejętności negocjacyjne. Poznają także podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii i finansów. „Chłopska Szkoła Biznesu” pozwala również na integrację grupy szkolnej. Rozgrywka zapewnia ciekawe doświadczenia i interakcje z innymi „chłopskimi przedsiębiorcami”.
Kolejne zajęcia podstaw przedsiębiorczości z wykorzystaniem wspomnianej gry ekonomicznej zaplanowano w marcu.