BYDGOSKI MARZEC 1981

Opublikowano: 2021-03-15 18:03

W związku z 40. Rocznicą Bydgoskiego Marca zapraszamy Was do udziałuw wydarzeniach organizowanych przez naszą szkolę:

  1. 1.       PROJEKT „JESTEM ŚWIADKIEM HISTORII. WYWIADY RODZINNE.”
  2. 2.       QUIZ HISTORYCZNY  „BYDGOSKI MARZEC 1981”.

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

PROJEKT „JESTEM ŚWIADKIEM HISTORII. WYWIADY RODZINNE.”

Celem projektu jest upamiętnienie wydarzeń, które miały miejsce w marcu  1981 w Bydgoszczy oraz zapoznanie uczniów z historią  NSZZ Solidarność w naszym mieście i regionie.

  • Zachęcamy Cię doposzukiwań historycznych poprzez rozmowy z najbliższymi  domownikami i odpowiedzi na pytania:

-  Jak wyglądało życie codzienne w 1981 roku?

-  Czy Twoja rodzina ma wspomnienia związane z Bydgoskim Marcem 1981 roku?

-  Jak pamiętają ten rok Twoi Dziadkowie?

-  Jak wydarzenia z marca 1981 relacjonowały ówczesne media?

  • Stwórz własny, jedyny w swoim rodzaju multimedialny album rodzinny z roku 1981 – opierając się na  wspomnieniach członków Twojej rodziny. Opisz, jak wyglądało wówczas życie codzienne i jak pamięta te czasy Twoja rodzina.
  • Album może być w formie prezentacji w dowolnym programie – liczba slajdów 10-15.
  • W albumie umieść zdjęcia, wywiad rodzinny w wersji audio lub video, albo  spisany w osobnym pliku, a także  wybrane fotografie z zasobów internetowych dotyczące roku 1981(pamiętaj o prawach autorskich).
  • W ostatnim slajdzie podaj źródła, z których korzystałeś przy tworzeniu prezentacji.
  • Koniecznie do albumu dołącz podpisaną zgodę na publikację wywiadu wyrażoną przez członka Twojej rodziny.

NA WASZE ALBUMY RODZINNE CZEKAMY DO PIĄTKU 9 KWIETNIA – NAJLEPSZE PRACE ZOSTANĄ NAGRODZONE I POKAZANE SZERSZEJ PUBLICZNOŚCI

 

            QUIZ HISTORYCZNY  „BYDGOSKI MARZEC 1981”.

  • Odbędzie się poprzez aplikację Kahoot.it w piątek 26 marca o godz. 9.00.
  • Składać się będzie z 15 pytań dotyczących historii wydarzeń z marca 1981 roku, które miały miejsce  w Bydgoszczy.

Czekamy na Wasze zgłoszenia do piątku 19 marca – nauczyciele historii.