Wycieczka klas III BA i III GW

Opublikowano: 2018-04-20 19:36

W drodze do Kościeliska zwiedziliśmy Kraków, a w nim Wawel, Stary Rynek, Kościół Mariacki oraz Sukiennice. Oczywiście spotkaliśmy się także ze Smokiem Wawelskim.

Kolejnego dnia wybraliśmy się do Doliny Kościeliskiej. Wdrapaliśmy się na Przełącz Stoły oraz nad Smreczyński Staw, z którego roztaczał się piękny widok na Bystrą - najwyższy szczyt Tatr Zachodnich. Odpoczęliśmy w Schronisku na Hali Ornak, gdzie zajadaliśmy się pyszną szarlotką.

W niedzielę wybraliśmy się na spacer na Gubałówkę, skąd rozpościerał się piękny widok na Tatry. Po obiedzie pojechaliśmy do Zakopanego i wdrapaliśmy się na Wielką Krokiew oraz odwiedziliśmy Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku. Wielu z nas na Krupówkach zaopatrzyło się w prezenty: oscypki, magnesy, kubki i góralskie papcie.

Niestety co dobre szybko się kończy i w poniedziałek rano wyruszyliśmy w drogę powrotną. W drodze do Bydgoszczy zwiedziliśmy ruiny Zamku Ogrodzieniec – leżącego na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, wybudowanego w systemie tzw. Orlich Gniazd oraz Jasną Górę sanktuarium, zespół klasztorny zakonu paulinów w Częstochowie.

Pełni wrażeń wróciliśmy do domu. Był to dla nas niezapomniany czas. Bardzo dziękujemy pracownikom Domu Wczasów Dziecięcych w Kościelisku za opiekę, dobre słowo, życzliwość i uśmiech.