Erasmus+ PORTUGALIA II_tydzień_stażu

Sprawozdanie ze stażu w Portugalii - weekend

facebook: Erasmus+ Irlandia i Portugalia

Poniedziałek - 3.10.2016r.

"Rozpoczęliśmy kolejny tydzień naszego pobytu w słonecznej Portugalii. Jedna z grup wykonywała pomiary na terenie strzelnicy w spalonym lesie, inna grupa w czasie przerwy odwiedziła stację radiową.Pozostali wykonywali pracę biurową. Po południu odwiedziliśmy największą galerię w Bradze -Braga Parque. Większość z nas zrobiła zakupy w Primark'u!!! :) Portugalczycy mają swoją sieć sklepów ,,Biedronka''- Pingo Doce (czyli czarna kropka) Nie uwierzycie co tam znaleźliśmy..."

Wtorek - 4.10.2016r.

"Bom dia!
Spokojnie i zgodnie z tutejszym rytmem pracy rozpoczęliśmy kolejny dzień. Jak wszyscy Portugalczycy ok. godziny 12 rozpoczęliśmy przerwę, w trakcie której celebruje się tutaj jedzenie. Zazwyczaj je się tutaj tradycyjną francesinh'e (kanapkę zapiekaną z mięsem i serem, polaną sosem) lub bacalhau (potrawę sporządzoną z dorsza na ponad 300 sposobów), a do kawy serwuje się pasteis de nata (babeczki z kruchego ciasta z budyniem i cynamonem).
My natomiast dzień zaczynamy od śniadania ze szwedzkim stołem, świeżo wyciskanym sokiem z pomarańczy i małym espresso. Nasz wieczorny posiłek to sopa do dia (zupa dnia, którą serwują nawet w Mc Donald's) oraz dopasowane do nas dania z ryżem, mięsem i sałatka.
Obrigada za uwagę."

Środa - 5.10.2016r.

"Olá!
Dzień 11 naszego pobytu w Portugalii rozpoczął się rutynowo: po obfitym śniadaniu wszystkie grupy rozeszły się do swoich miejsc pracy. Ze względu święta republiki, dzień w pracy skończył się szybciej. Korzystając z wolnego czasu udaliśmy się na zwiedzanie pod opieką tutejszych przewodników. Naszą podróż zaczęliśmy w miejscu zwanym Bom Jesus, które obrazuje drogę krzyżową jako wspinaczkę po schodach do katedry. Odwiedziliśmy również pobliską Bazylikę, która posiada relikwie Jana Pawła II. Następnie udaliśmy się do miasta pod granicą portugalsko-hiszpańską pod nazwą Valença. Na miejscu zobaczyliśmy ogromne mury obronne z dawnych walk Portugalczyków z Hiszpanami, służące dzisiaj jako atrakcja. Na sam koniec zostawiliśmy sobie wizytę w Hiszpańskim mieście Vigo. Mieliśmy tam okazję wykąpać się w Oceanie Atlantyckim oraz zwiedzić tamtejsze okolice. Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się na posiłek kończący dzień 11."

Czwartek - 6.10.2016r.

"Dzień jak co dzień, każda z grup wyruszyła do swoich miejsc pracy i sumiennie wykonała powierzone im obowiązki. Jedna z grup miała okazje wykonywać prace w okolicy jednego z sanktuariów i wypróbować działanie wagoniku hydraulicznego, który dostarcza turystów na górę. Inna grupa miała szansę spotkać się z prezydentem tamtejszego 15tyś. miasteczka Vieira do Minho i odebrać pamiątkowe gadżety. A w tym czasie nasze opiekunki...

No właśnie, a my (S.S & B.S) miałyśmy wreszcie okazję zobaczyć to, czym zachwycają się od ponad tygodnia nasi uczniowie :) Poznałyśmy dzisiaj opiekunów grup projektu Erasmus + z Łodzi i Bułgarii. Góry otaczające Bragę kryją mnóstwo urokliwych miejsc: średniowiecznych zamków, wszechobecnych kościołów, skał i wodospadów. Ze wszystkimi osobami z projektu można się dogadać, ale co nasi to nasi ;) Zatęskniłyśmy za gołąbkami i buraczkami..."

Piątek - 7.10.2016r.

"Minął ostatni dzień naszego pobytu w Portugalii. Z samego rana udaliśmy się do swoich firm, aby podsumować odbyty staż. Pożegnaliśmy się ze swoimi pracodawcami i zostawiliśmy im wspólne zdjęcia na pamiątkę. Wróciliśmy do hotelu i poszliśmy na obiad. Po posiłku przygotowano dla nas pożegnalny tort, który zjedliśmy ze smakiem. Później przyszedł czas na wieczorny spacer po cudownej Bradze.
Jednak wszystko co piękne szybko się kończy. Staż w Portugalii dał nam okazję do nabycia nowych doświadczeń, poznania innej kultury i podszkolenia języka. Z wyjazdu pozostaną nam niesamowite wspomnienia i przepiękne zdjęcia. Teraz pora spakować walizki i przygotować się na długą podróż do domu."