Geodeci na stażu w Portugalii

Opublikowano: 2021-10-06 18:19

Drugi tydzień naszego stażu w Portugalii minął nie wiadomo kiedy. A co robiliśmy w tym czasie?

Zapraszamy do relacji:

Braga. Dzień 8.

Kolejny tydzień naszego pobytu w Portugalii rozpoczęliśmy od pracy w programie Q-Gis. Zdobywaliśmy informacje na temat systemu GIS oraz opanowaliśmy podstawy posługiwania się programem Q-Gis. Po pracy udaliśmy się na spacer tajemniczymi i przepięknymi uliczkami Bragi. Po drodze zobaczyliśmy stadion klubu SC Braga. Zachwycaliśmy się niezwykłymi okazami natury. Widzieliśmy winnicę, na której pasły się owce oraz cudowny, biały koń. Następnie wróciliśmy do centrum przez malownicze pola kukurydzy. Dziś poznaliśmy Bragę od strony przyrodniczej.

Braga. Dzień 9.

Dzisiejszy poranek był pracowity. O 9 jak zawsze spotkaliśmy się w pracy, gdzie najpierw wykonywaliśmy wywiad terenowy, a następnie opracowywaliśmy go w programie QGis. Po praktykach część z nas wybrała odpoczynek w hotelu i wspólną integrację, grając w różne gry planszowe. Pozostali korzystali z ostatnich dni w Bradze, kupując pamiątki i zwiedzając okolice.

Braga. Dzień 10.

Dziś poznaliśmy nowe funkcje programu AutoCAD i nauczyliśmy się tworzyć rysunki. Na koniec każdy dostał za zadanie narysować rzut parteru, co okazało się trudniejsze niż myśleliśmy. Po pracy niektórzy z nas wybrali się na wyprawę na plażę nad rzeką Adaúfe niedaleko Bragi. Pozostali poszli na zakupy do centrum handlowego.

Braga. Dzień 11.

Dzisiejszy dzień pracy był bardzo wyczerpujący i pracowity. Razem z Panią Ritą robiliśmy rzut parteru w programie Auto-Cad. Pani z anielską cierpliwością pomagała nam w zrealizowaniu zadania. Po skończonej pracy cieszyliśmy się ostatnimi chwilami w Bardze. Część z nas zaczęła się już pakować do domku, mimo cudownych widoków i przygód, tęsknota za rodziną dotyka każdego z nas. Pod wieczór czekała na Panią Annę Ałtyn niespodzianka z okazji urodzin. Wspólnie świętowaliśmy Pani święto, zajadając się przepysznym tortem.

Braga. Dzień 12.

W ostatni dzień naszej przygody w Portugalii, wybraliśmy się po raz ostatni do naszej firmy. Tam podsumowaliśmy nasze projekty, które zostały ocenione przez naszą tutorkę. Okazała się, ze każdy z nas spisał się na medal. Po pracy udaliśmy się na ostatnią wycieczkę. Powędrowaliśmy do Vigo w Hiszpanii. Podczas drogi do naszego miejsca docelowego zatrzymaliśmy się w dawnym forcie, w którym teraz funkcjonuje miasteczko o nazwie Valença. Mieliśmy tam czas na obejrzenie dawnych fortyfikacji pozostałych po konflikcie między Portugalią a Hiszpanią. Po dotarciu na miejsce zastaliśmy zachmurzoną i nieco deszczową Hiszpanię. Tam obejrzeliśmy pobliską plaże Playa de Samil. Niektórzy z nas odważyli się wejść do lodowatych wód zatoki Enseada de Samil. Na zakończenie dnia udaliśmy się do ekskluzywnej restauracji, w której to odbyła się uroczysta ceremonia rozdania certyfikatów za odbyty staż. A jutro niestety podróż do domu.

Braga. Dzień 13.

Nasz powrót do Polski rozpoczęliśmy wcześnie rano. Wyruszyliśmy na lotnisko obładowani bagażami, ale i wspaniałymi wspomnieniami. Podróż przebiegła z małymi przeszkodami, lecz dotarliśmy cali i zdrowi. Przygoda w Portugalii, jak i nowo nawiązane znajomości, pozostaną z nami na długo po powrocie.