Erasmus+ - staż w Portugalii - I tydzień

Opublikowano: 2017-09-22 05:46

Pierwszy dzień w Bradze – 18.09.2017r.
W Portugalii jest dopiero przed 22 :-) Dzisiejszy dzień był bardzo przyjemny. Po pysznym śniadanku zostaliśmy zapoznani z podstawowymi zasadami działalności firm i przepisami bezpieczeństwa. Zwiedziliśmy także Sanktuarium Bom Jesus do Monte, które znajduje się w pobliskim miasteczku Tenões oraz Sanktuarium Maryjne w Sameiro. Z tych pięknych miejsc rozciąga się malowniczy krajobraz na Bragę. Oczywiście byliśmy także na spacerze w urokliwym miasteczku i zrobiliśmy zakupy w Pingo doce (w Biedronce).

Drugi dzień w Bradze  19.09.2017r.
Kolejny wspaniały dzień w Portugalii minął błyskawicznie. Najpierw praca w biurach geodezyjnych, a potem poznawanie kolejnych pięknych miejsc Bragi. Tym razem odwiedziliśmy atrakcje miłośników piłki nożnej: dwa stadiony, w tym ten najnowszy wykuty w skale. Wieczór niektórzy spędzają na grze w bilard.

Trzeci dzień w Bradze - 20.09.2017r.
Kolejny piękny słoneczny dzień w Portugalii. Tym razem nasze relacje z pracy:
„Dzisiaj w firmie FireMap razem z Wiktorią zostaliśmy zapoznani z programem kartograficznym o nazwie "Pix4Dmapper Pro". Wyznaczono nam zadanie nanoszenie punktów na mapę w postaci dróg oraz granic. Program ten pobiera dane z drona oraz bardzo ułatwia prace kartograficzne. Mieliśmy okazję zapoznać się z nowym oprogramowaniem, co w naszym odczuciu daje możliwość rozwijania się pod względem kartograficznym, jak i informatycznym”
Filip i Wiktoria

„Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od pysznego śniadania (nie licząc jednego delikwenta, który zaspał ) Po dotarciu na miejsce pracy, od razu zabraliśmy się za powierzone nam zadania. Jednym z nich był wywiad terenowy, podczas którego mogliśmy podziwiać niesamowite krajobrazy. Mieliśmy też okazję zwiedzić Casa Museu Adelino Ângelo (galerię sztuki). Po powrocie podzieliliśmy się wrażeniami z innymi grupami i zjedliśmy pożywną (jak zwykle) kolację”.
Deborah, Angelika, Bartek, Jakub i Filip

Czwarty dzień w Bradze - 21.09.2017r.

Oto nasze relacje:

Bom dia! Kolejny dzień stażu w Portugalii za nami. Dzisiaj w firmie mieliśmy szansę pracować w terenie z tachimetrem, naszym zadaniem było robienie pikiet. Gdy wróciliśmy do budynku firmy szef zgrał nam dane z tachimetru oraz zaproponował, abyśmy spróbowali je opracować w autoCAD. Świetna szansa na rozwijanie naszych umiejętności. Zobaczyliśmy, jak wygląda praca geodetów od podstaw wraz z opracowaniem wyników pomiarów.
Michell i Michał

Dzisiejszego dnia zostaliśmy odebrani spod hotelu przez współpracownika firmy, w której pracujemy i pojechaliśmy od razu w teren. Rozstawiliśmy sprzęt w górach, zostawiliśmy nadajnik GPS, co nas zaskoczyło i pojechaliśmy do okolicznej wioski inwentaryzować sieć wodociągową. Dzięki Sergio'wi poznaliśmy różnice w pracy geodezyjnej w Polsce i w Portugalii.
Bartek i Oliver

A wieczorem RELAKS

Piąty dzień w Bradze - 22.09.2017
Nie wiadomo kiedy minął pierwszy tydzień pracy. Oto relacja:

Witamy wszystkich bardzo serdecznie, dwóch przystojnych geodetów dzielnie stawiło się do pracy na godzinę 10.15. Pierwszym zadaniem było sporządzenie mapy do celów projektowych za pomocą programu autoCAD. Następnie po spożyciu pożywnego lunchu pełni sil i chęci ruszyliśmy w teren. Wytyczaliśmy granice działki. Do hotelu wróciliśmy wzbogaceni o nowa dawkę wiedzy i niebywałe doświadczenie. Dzień zaliczamy do udanych. ~~by Filip, ale to Cypriana i Huberta

Mieszkamy w Hotelu Ibis w samym centrum zabytkowej Bragi. Stąd mamy blisko i do zabytków i do Pingo Doce (Biedronki).