Budowlanka gra w piłkę razem z Olimpiadami Specjalnymi

Opublikowano: 2017-10-18 04:24

Pierwszy dzień po przylocie był poświęcony zwiedzaniu zabytków Wiecznego Miasta. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Koloseum i Forum Romanum, następnie był Łuk Tytusa, Forum Trajana, Palazzo Cipolla, Fontanna di Trevi, Pantenon, Schody Hiszpańskie. Zmęczeni ale pod wrażeniem miasta wróciliśmy metrem do hotelu. Dzień zakończyliśmy wspólną kolacją wszystkich uczestników turnieju (12 zespołów z 8 krajów – Włochy, Litwa, Francja, Hiszpanie, Portugalia, Rumunia, Belgia i my z Polski).

Drugi dzień dostarczył niezapomnianych wrażeń. Po śniadaniu udaliśmy się na zwiedzanie Watykanu i prywatną audiencje dla Olimpiad Specjalnych z Papieżem Franciszkiem. Każdy z uczestników miał okazję przywitać się osobiście z Ojcem Świętym (coś niesamowitego). Po tych pięknych chwilach pojechaliśmy na rozpoczęcie turnieju i pierwsze mecze. Turniej odbywał się na obiektach sportowych Rycerzy Kolumba (widok na Watykan i Bazylikę Św. Piotra). Zmęczeni ale i radośni wracamy na kolację, a potem zasłużony wypoczynek po tak atrakcyjnym dniu.

Sobota to dalszy ciąg turnieju, gry od rana do późnego popołudnia. Tego dnia kolację mamy na stadionie i jedziemy na Stadion Olimpijski obejrzeć mecz Roma- Napoli. Bycie na tym obiekcie razem z 50-cioma tysiącami ludzi robi wrażenie. W nocy docieramy do hotelu gdzie tylko prysznic i spanie.

Ostatni dzień to dokończenie gier turniejowych i ceremonia zamknięcia turnieju. Pożegnanie ze wszystkimi ekipami i organizatorami turnieju oraz wolontariuszami. Późno w nocy lecimy z powrotem do kraju przez Berlin (niestety nasz lot był opóźniony o godzinę). Bladym świtem bardzo zmęczeni ale zadowoleni przyjeżdżamy do Bydgoszczy.